背景音乐

                    联系我: 869727(点击Q我)  

2008年12月16日星期二

关于人格魅力-美国总统Bush的君子风度


在纽约时报看到一篇题为”Iraqi Journalist Hurls Shoes at Bush and Denounces Him on TV as a ‘Dog’“的文章。


布什在伊拉克出席一个记者会,被一电视台记者扔鞋子。

当袭击布什的电视台记者被伊拉克安保人员架出去一阵痛打之时,布什表现得像一个谦谦君子。他接受了现场伊拉克记者们的道歉,并且为了缓和气氛,开玩笑说:

“我能报告大家的就是,这鞋子是10码的。”

他接着说,这个意外是民主的迹象,“在自由社会里,人们就是这么做的,为了吸引大家的注意力。”

尽管我和你一样不是很喜欢布什,但不得不佩服他的涵养。换了我,肯定也脱下鞋子还击,然后找几个狙击手谈谈。

from nytimes:

Other Iraqi journalists in the front row apologized to Mr. Bush, who was uninjured and tried to brush off the incident by making a joke. “All I can report is it is a size 10,” he said, continuing to take questions and noting the apologies. He also called the incident a sign of democracy, saying, “That’s what people do in a free society, draw attention to themselves,” as the man’s screaming could be heard outside.

没有评论: